Ana içeriğe atla

Bunu Senden Hiç Beklemezdim!

Merhabaaa! ☺Uzuuun bir aradan sonra yeni bir konuya değineceğiz. Benim de yakın zamanda fark ettiğim olumsuzluk eki barındırmayan ama bütün olumsuzlukların nedeni olan bir kelime var. Şuan için şaşkınsın biliyorum. Onca olumsuzluğun nedeni nasıl bir tek kelime olabilir ki diyorsun. O halde seni sabırsızlandırmadan söyleyeyim. O kelime BEKLENTİLER!
Nasıl mı her olumsuzluğun nedeni? Hep bir şeyler bekledik de olmadı ve beklediğin gibi olmadı diye üzülmedik mi?
Bazen bekledin de olmadı. Beklediğin değeri görmedin, beklediğin notu alamadın, beklediğin kişi gelmedi..
Bazende beklediğin gibi olmadı. Beklenmedik ölümler, olaylar oldu. Beklenmedik kişiler üzdü, aldattı, kırdı..
Beklentiler yormadı mı bizi? Ya senin beklentilerin ya da çevrenin beklentileri. Ama hayat böyle. Beklediğin olmaz da beklemediğin oluverir..
Demem o ki, bir  beklentin olmazsa üzülmezsin de .Boş ver hayatı diyemem, sen yine çaba harca isteklerin uğruna ama yaptığın her şeyden bir şeyler bekleyerek yaşama.. En azından öyle olmadığında seni çok üzecek olan beklentilerden uzak dur. Çünkü beklemezsen sadece istediğin gibi olduğunda sevineceksin..
"Bunu senden hiç beklemezdim!"de olmayacak hayatında böylece. Biliyorsun, her insan hata yapar sonucunu belirlemekse sana kalandır.
Umarım sende benimle birlikte fark edersin ve bir şeyler beklemeden yaşamayı denersin..
Her şeyin beklemediğiniz halde umduğunuzdan çok daha güzel gerçekleşmesi dileğiyle..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Huzurlu Olma Serüveni 2

Merhaba! Umuyorum ki perşembe gününden beri sağlığın sıhatin iyidir. Yeni bir serüvene başladığımız şu günlerdeki değişimi hissediyor musun? Hissetmiyorsan da ilerleyen yazılarda huzuru daha mümkün kılacağız. Bu enerji bizi bulacak.
Başlık: Kusursuzluğu Kabullenin
Uzun bir konuyla daha beraberiz. Ben kitapta size ne yazdığını değil hep kendi düşüncelerimi aktarıyor olacağım. Bu nedenle benim gibi düşünüyor olmak zorunda değilsin. Beraber huzuru arıyoruz sadece.
Konumuz aslında bizi "mükemmeliyetçilik" kavramının ortasına atıyor. Huzurumuzu kaçıran hep daha iyisi olması gerekliliği dürtüsü hepimizi görmüyor mu? Halbuki bazı şeyleri olduğu gibi kabul etmek gerekmiyor mu? Her zaman daha iyisi mi olmalı? Bunun için çalışmak denemek şahane bir yolken biz neden bunu bir işkence ve kısır bir döngü içinde bırakırız ki? Hep daha iyisi. En iyisi olmalı. Ama bu kime göre neye göre? Sana göre en iyisi sahiden de en iyisi midir ki? Bunca yıldır kendimizi yorduğumuz yeterli. Biz mükemmel…

Senin İçin Huzur

Merhabalar!  Blogger okuyan, yazan üç beş insan kaldık herhalde şurada. 😂 Hatta okuyan kişi sayısı okul bazında artarken yazı okuma olarak düştüğü şu günlerde seninle burada buluşmak çok özel..
Sürekli yazayım dedim olmadı. Zorlayınca da hiç olmaz ya hani tam da öyle bir durum.
Yazmayı,  seninle burada konuşmayı seviyorum ben.  Bu nedenledir ki özür diliyorum verdiğim aralar için.
Huzur arayışımız bu yazıda devam ediyor. Sık sık yazmaya çalışacağım. Canlansın buralarda yazın gelişiyle. Bir Youtube klasiği gibi yaparak anasayfamdaki abone ol tuşuna tıklar mail adresinizi yazarsanız ben yazı koydukça bildirim gelir. (Şaka değil 😄)
Bugünkü konumuz kitaptan olmayacak. Huzurun senin için ne ifade ettiğine bakmadan huzuru aramak da saçma geldi.
Sor istiyorum kendine huzur senin için ne?
Aklına ne geliyor huzur denilince?
Bir meyhanede rakı balık mı?
Ailenle geçirdiğin bir akşam mı?
Deniz kenarında çekirdek çitlenmek mi?
Balık tutmak mı?
Bomboş yatmak mı?
Tatil mi?
Çalışmak mı?
Daha sonra…

Huzurlu Olma Serüveni 1

Buralar eskiden nasıl da canlıydı. Şimdiler de yokmuşum. Halbuki ne hevesle yazar, paylaşırdım sizlerle. Nasıl severdim seninle/ sizinle konuşmayı...
Sanmayın ki bıraktım buraları. Sadece hep aynı konular üzerinden gitmeyelim yeni konsept bulalım istedim. Yazayım bak bunu diyeceğim bir ilham. Daha geçen gün almış olduğum bir kitap farklı bir bakış açısı sundu. Madem öyle bende burada paylaşayım bir çay eşliğinde tartışalım dedim.
Kitabımız Dr. Richard Carlson'nın "Huzurlu Olmak İstiyorsanız Ufak Şeyleri Dert Etmeyin" isimli kitabı. Tam 190 başlıktan oluşuyor. Bende Salı Perşembe ve Cumartesi günleri bir başlıkla geleceğim.
Bugün ilk başlıkla başlıyoruz.
Başlık: Ufak Tefek Şeyleri Dert Etmeyin
Hayatta ne kadar saçma ve küçük şeylere dakikalarımızı hatta saatlerini harcadığımızı fark ediyor muyuz? Kötü haber ne yazık ki fark etmiyoruz. Daha da fenası bunları büyütüp büyütüp bir dünya haline getiriyoruz. Sonrası belli zaten. Depresif haller, her şey üstüme geliyorlar. Haya…